JAG ÄR BÄÄÄÄST

Min helg i ljuvsdal

Publicerad 2012-04-29 17:37:39 i Min vardag

Var ska jag börja? vill bara säga att jag inte har haft någon data och tid, så därför har jag inte kunnat blogga alls, har inte ens kunnat logga in på facebook eller haft någon vidare tekning, vilket jag inte brytt mig om. Har gjort massor av skoj som ni kommer få läsa här under om ni orkar, antingen skriver jag allt i samma inlägg eller i olika inlägg så ni orkar läsa dag efter dag. Skitsamma jag skriver allt i samma inlägg och ni väljer själva om ni vill läsa

Fredag:
 I fredags åkte vi 4 timmar från stockholm till ljuvsdal, vi stannade och tog en fika paus i Gävle där jag gick på toa, köpte en loka och en glass, calipposhots, sen fortsatte vi åka till ljuvsdal och när vi var framme åkte vi till stugan, kikade runt lite i huset, dom hade 4 hus, först ett vanligt hus, sen en bastu, dusch, toa och ett sovrum i ett och samma hus, sen två till hus men kollade aldrig i dom. Dom hade också en rätt så stor pool, när vi kom in i villan så packade jag upp lite grejer, bäddade sängen och myste lite med deras hund och katt dalton och silla, åt en riktigt god mat med räkor, lax, potatissallad, vanlig sallad, osv minns inte all maten, på kvällen bastade jag och filippa, tog en dusch efter det och kollade på film sen somnade jag.

Lördag:
Vaknade klockan 9 på lördagen, drog på loppis klockan 10 men hittade tyvär inget, sen gick vi på Dollar Store det är riktigt billigt där, köpte massor av saker, en halv korg med presenter till mamma, godis, drickor, ögonbindel, toffsar, ansiktsmask, tuggummi, (sminkväska, ljus, ingår i mammas present) sen säkert mer en så, fick betala 121 kronor för alltihoppa. Sen fanns det hårfärg för typ 30 spänn som jag skulle behövt, en kartong i väsby kostar säkert mellan 50-100 kronor och jag behöver 3 kartoner så jag hde ju lätt kunnat köpa det om det fanns i den färgen jag ville ha
 
på eftermiddan efter vi varit ute och shoppat så grillade vi korv i skogen, inte ätit korv med bröd på evigheter så de var rätt så gott. Till middag åt vi på en restaurang som hette Kick Saloon

dom hade jätte god mat där måste jag säga, jag och Filippa delade på en Cowboy Dinner som maträtten kallades, i den inhöll det 200g Entricote, 3 styckna Spare Ribs, Serverad med Hickorysås, coleslaw, pickles, majskolv och hasselbackspotatis. Till det drack jag juice. När vi ätit klart tog vi bilen hem till huset och jag tog en dusch och gjorde en ansiktsmask, peel-of mask, på kvällen såg jag också en film, eller faktist två filmer, först "Girls just wanna have fun" och någon thriller.

efter thrillen somnade jag, runt 00.00

Söndag:
Jag vaknade klockan 9 men gick upp för att äta frukost klockan 10, åkte till järvsö ungefär 25 minuter från ljuvsdal, där vi gick på ett zoo, järvzoo.

 Vi checkade in oss vid 10.30 och började kolla på massor av djur, hela gången man skulle gå var mellan 3000 till 3500 meter upp, på vägen såg jag älgar, vargar, skogsvildren, ren, duvhök, myskoxe, rödräv, björn och björnungar, massor av olika ugglor, fjällräv, järv, lodjur och en trana. Sen såg jag en ekorre också, den följde efter oss en bit. När vi kollat klart på djuren åkte vi bil i säkert 5 minuter till lillbabs Café, åt en räckmacka och drack en hallonsoda, räckmackan var jätte god. Sen efter vi ätit upp åkte vi hem till sthlm, stannade förbi Gävle för en kisspaus, resten av vägen låg jag och sov.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela